Švedska torta sa malinama


 Ovo je jedina torta  za koju sam posle oko 15 godina insistiranja na kraju ipak dobila recept.
Cemu skrivanje i tajna? Ne znam, ni sada mi nije jasno jer ja uzivam da podelim ono sto znam sa svima koji to žele. To je i moja radost i zadovoljstvo.
U svakom slučaju, mozda mi i ne bi bila toliko slatka i neodoljiva da je nisam čekala godinama.
Fora je u koricama....
Recept sam izmenila i ovo je sada definitivno najbolja verzija ove torte. Od 2 jaja korice su ipak tanje, 4 jaja je prava mera. Margarin sam zamenila uljem i em sto se brze umuti, krajnji rezultat ostaje nepromenjen.



I KORICA
    •   4 žumanca
    •   150 gr šećera
    •   150gr  brašna
    •  1 prašak za pecivo
    •   4 kasika ulja
    •   5-6 kasika mleka 
    Umutiti zumanca u penastu masu dodati secer, mleko, ulje i brasno u koje ste pomesali prasak za pecivo.

    U veliki pleh od rerne sipati  5  kasika umucene mase od zumanaca na 5 mesta:


    Ravnomerno izravnati po celom plehu:

    Preko te smese naneti pazljivo istim postupkom i II KORICU, odnosno sam od belanaca, koji ste napravili tako sto ste cvrsto umutili 4 belanca sa 250gr secera:


    Preko II korice posuti oko 50-100gr sitno seckanih lesnika ili badema;


    Peci koricu na oko 170C, 20 minuta pa onda smanjite na 150C i pecite jos nekih 5 minuta u zavisnosti od vase rerne:



    Mozete napraviti 2-3 ovakve korice. Znaci, ovo je sastav od 4 jaja za jednu koru.

    Umutite slatku pavlaku (mozete da koristite i neki drugi vas omiljeni krem) ja koristim oko 1l mlecne slatke pavlake u koju umešam 1 veliku čašu milerama ( 400gr), a možete i kiselu pavlaku dodam vanilin šećer i prah šećer po ukusu i filujte: Korica + voce + slatka pavlaka + korica. Gornja korica se ne prekriva slatkom pavlakom vec ostaje ovakva kakva jeste.

    Oblik torte odredite sami. Mozete da je ostavite ovako veliku pa da bude cetvrtasta ili da je podelite na pola pa da dobijete manju a uzu (sto sam ja sada uradila).
    Sto se voca tice, probala sam sa svakakvim ali mi se najvise slaze sa malinama pa i visnjama.






    Uzivajte!

    37 коментара:

    1. ovo mi je skroz interesantno i novo. Nemam pojma šta je sa tim ljudima koji neće da podele recepte. ne znaju oni da je davno počelo doba interneta i da sve može da se nađe u ovom virtuelnom svetu.

      ОдговориИзбриши
      Одговори
      1. Ta gospodja je u godinama i mislim da nije toliko upoznata sa moci interneta. Uglavnom bas zbog te magije neta sada znam da ova torta uopste nije Svedska (jer je pomenuta gospodja iz Svedske) vec je Norveska. :)

        Избриши
      2. Анониман22. јун 2013. 15:11

        ekstra je torta sad sam je pravila i svi se odusevili ...SVE POHVALE DRAGA POZZZZ

        Избриши
    2. Bas mi se dopada recept! Jako zanimljivo!
      Slazem se sa Jelenom. Ja uvek volim da podelim recept...

      ОдговориИзбриши
      Одговори
      1. Ova torta je stvarno drugacija od svega sto sam probala a sada sam jos zadovoljnija i jedva cekam da je napravim sa malim izmenama.

        Избриши
    3. to se zove verdensbest kake na norveskom

      ОдговориИзбриши
      Одговори
      1. Puno hvala sto napokon znam kako se zove i u originalu. Sada sam malo googlala i videla kako ga drugi prave. Mislim da cu sledeci put pokusati da napravim korice sa 4 jaja. Deluju mi deblje i socnije. Probacu takodje da ih pecem na nesto nizoj temperaturi a duze jer testo nece biti vise oyako tanko...hvala puno!

        Избриши
    4. Super izgleda, obozavam ovakve stvari, a za mene bi se mogao nazvati "najbolji na svijetu" kako kaze komentar iznad mog ( Anoniman).

      ОдговориИзбриши
    5. Videla sam ovakve korice,ali ih nikad nisam ni pravila ni probala.A deluju mi stvarno dobro.

      ОдговориИзбриши
    6. Bas mi je kora skroz zanimljiva. vredi praviti.

      ОдговориИзбриши
    7. ...ajme fantastično...skroz drugačije..novo...a opet nije komplicirano...uz sve to maline obožavam...proljetan i lagan s voćem...sigurno je prekrasan kad je onako hladan iz frižidera...divota!!!...svakako ću probati, odmah ide u favorite...lijep pozdrav...:)

      ОдговориИзбриши
    8. Nastoooo, a jel koristiš smrznute ili sveže maline? Ruško <3

      ОдговориИзбриши
      Одговори
      1. Ruškooo, ja koristim zamrznute u nedostatku svežih. Možeš i jedne i druge. Sad sam zakasnila sa odgovorom, predpostavljam... :(

        Избриши
      2. A da li prethodno odmrznete maline?

        Избриши
    9. Verdens beste kake u prevodu znaci
      > na svetu najbolja torta <
      i to norvezani koriste kao izraz za skoro svaku tortu . Npr. verdens beste eplekake,eller verdens beste sjokolade kake.. Tako da je ovo verovatno najbolja torta na svetu sa malinama...I sa zadovoljstvom cu je probati..Pozdrav od Dade Norvezanke

      ОдговориИзбриши
    10. Анониман11. јул 2013. 09:21

      Pravila sam je vec 100 puta i uvek sa tri korice i bademima. Jedna od najlepsih i najprostijih torti, svi se oduseve!
      Hvala punooooo

      ОдговориИзбриши
    11. pa svi kazu da je lako a meni ostala ziva sva, sham se ispekao, ali kora od zumanaca je ostala ziva, sva mljecava... :( nzn zasto...

      ОдговориИзбриши
    12. Анониман12. јул 2014. 05:46

      fantastična kombinacija

      ОдговориИзбриши
    13. Krasna kombinacija i jako lijepa ulaznica za igru Ajme koliko nas je. Volim ovakve tortice :)

      ОдговориИзбриши
    14. Napravila sam tortu. Super je. Zahvaljujem na dobrom receptu. Imam samo jedan savet. Korice sam pekla u velikom plehu ali kad ih izvadim nisam ih odmah vadila nego cekala da se tu ohlade. Veliki pozdrav!

      ОдговориИзбриши
    15. Анониман19. март 2015. 07:28

      Zaista zanimljiv recept! Divno, divno!!! Prvom prilikom pravim.

      ОдговориИзбриши
      Одговори
      1. Поштована Насто,
        рекла бих да је ова торта број 1 у Вашем слатком репертоару. Борили сте се за њу. Интересује ме колико корица ви печете, за толику слатку павлаку и колико воћа ставите. Када стављате вишње, да ли их оцедите?

        Избриши
    16. Анониман6. мај 2015. 01:41

      Da li mogu kore da se peku u okruglom plehu? I da li onda ide pola mere, sa dva jaja? Molim da mi sto pre odgovorite, hvala :)

      ОдговориИзбриши
      Одговори
      1. Ja nisam probala ali naravno da možem, stim da prepolovite meru naravno, jer je okrugao pleh manji. Nadam se da nisam zakasnila!

        Избриши
      2. Анониман8. мај 2015. 11:19

        Pravila sam sa pola mere, ali nazalost od tri kore dve su jestive, Mada ni one nisu bas najbolje ispale. Pretpostavljam da je do rerne i mog ne bas velikog iskustva, Ali nadam se da cu sledeci put uspeti. Vrlo je zaimljiva torta . Pozdrav!

        Избриши
    17. Анониман6. мај 2015. 06:27

      koliko je dovoljno malina za tortu

      ОдговориИзбриши
      Одговори
      1. Mislim da je oko 500 gr minimum da bi se maline u filu osetile. Pozdrav!

        Избриши
    18. Prelepo izgleda nisam cula za ovakvu tortu ali moram obavezno probati svaka cast za recept

      ОдговориИзбриши
    19. Ja sam je prosle godine prvi put pravila i od tada koristim svaku priliku i pravim je. Odusevljena sam. Hvala na dobrom receptu.

      ОдговориИзбриши
    20. Da. Prava rijec za ovu tortu- savrsena.

      ОдговориИзбриши
    21. Анониман1. јун 2023. 00:02

      Jela sam sa jagodama tortu prelijepa i preukusna

      ОдговориИзбриши